De kunst van shock value uitgelegd!Will Smith slaat Chris Rock, iemand gooit tomatensoep over een bekend kunstwerk, een voetballer verlaat het veld voordat de wedstrijd is afgelopen – allemaal voorbeelden van controversiële acties. In deze benoemde voorbeelden wordt er vaak negatief gesproken, maar het feit dat er zo veel aandacht ontstaat voor één specifiek onderwerp, is al bewonderingswaardig. Deze aandacht wordt shock value genoemd. Wat nou als we je vertellen dat je dit ook kunt gebruiken om positief onder de aandacht te komen?
Guerrilla marketingShock value gecontroleerd inzetten wordt guerrilla marketing genoemd. Een erg effectieve marketingvorm, want je hoeft maar één keer iets te doen om besproken te worden. Uiteraard moet je het wel goed aanpakken, maar wanneer je hierin slaagt, geniet je van mond-tot-mond reclame. Mensen zien wat jij hebt gedaan en willen dit delen, sprake van Earned Media dus.
Hoe zet je guerrilla marketing in?Het klinkt allemaal erg eenvoudig: jij doet iets en mensen praten erover. Maar, dit gevolg is niet zo heel makkelijk bereikt. Hoewel mensen ervan houden om dingen te delen, zijn de meesten best streng in hun selectie van wat wel en wat niet. Je zult dus écht indruk moeten maken. Daarnaast is het belangrijk dat het duidelijk is dat de actie van jou is. Of je er nou voor kiest om je logo ergens in naar voren te laten komen, of de actie vanuit jezelf te starten – door te laten zien dat het van jou is, vergroot je eenvoudig je naamsbekendheid.
Voorbeelden guerrilla marketing
Guerrilla marketing inzetten met Traffic TodayHeb jij een goede stunt bedacht, of wil je graag brainstormen met iemand om shock value te creëren? Kom in contact met Traffic Today! Deze creatieve marketeers hebben veel ervaring met unieke concepten omzetten in gave resultaten. Bezoek hun website en ervaar het zelf!
|
https://www.traffictoday.nl/ |
